Folkehøyskole Snowboard

Latest post 03-15-2010 13:09 by Cilia. 9 replies.
  • 03-07-2010 20:44

Folkehøyskole Snowboard

Hei!

Jeg har tenkt til å søke på folkehøyskole til neste år, som har noe med snowboard å gjøre.

Noen som har noen anbefalinger, eller som har hørt om noen som er bra?

Håper på mange gode råd!

• 03-08-2010 1:59 In reply to

Re: Folkehøyskole Snowboard

Hallingdal FHS SWITCH linja er det beste året jeg har hatt! 

På våren er det masse shit man kan gjøre før vinteren kommer. skolen har basseng, treningsrom(ikke så bra) badstue, feete muligheter for offroad sykling + en liten skatepark nede i byen. 

Når vinteren kommer er du i bakken ca hver dag. For det meste i Hemsedal men også litt på Geilo! Det er også en ca 2 ukers lang tur til zillertal. Der er det syyyke pudder muligheter + vans penken park som er heelt syk! 

Ikke nok med at du får kjøre så mye brett at du nesten spyr, men du får også sinnsykt mye bra venner der! Og alle lærerene er veldig hyggelige og flinke!

• 03-10-2010 1:20 In reply to

Har hørt at RØDDE FHS skal være veldig bra. Vannhopp og greier der om høsten.
    Har en kompis som er der nå, og det virker som de har det tipp topp. Tror faktisk det er den skolen hvor det er mest jibbere. Rails og bokser i hagen til skolen.

Bare å google "Rødde fhs" så finner du hjemmesiden Smile

• 03-10-2010 2:31 In reply to

Rails og bokser har de også på hallingdal fhs! 

her er en video fra stuping på høsten!

http://www.youtube.com/watch?v=48IGKxDjk70

Switch har også hat et heelt sykt nivå i år! 

• 03-10-2010 2:51 In reply to

Enda en video fra Hallingdal FHS 

http://www.facebook.com/video/video.php?v=392850864185

• 03-10-2010 8:24 In reply to

• Jonaz
    • Top 25 Contributor
      Male
    • Joined on 01-28-2010
    • Tønsberg
    • Posts 106

Takk for info'n^^

• 03-12-2010 16:44 In reply to

• Olakb
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-30-2008
    • Snåsa
    • Posts 241

Jeg skal søke Rødde fhs freestyle/freeride om to år! Gleder meg som en unge.

• 03-12-2010 17:13 In reply to

På Hedmarktoppen har de snowboardlinje, skumgummibasseng, egen bakke, sesongkort i Hafjell/Kvitfjell ++ De er nå en mnd i Colorado å kjører...

Filed under:
  • 03-12-2010 17:42 In reply to

Jeg går switch på Hallingdal FHS nå, og kan trygt si at det er helt rått! =)

Om sommeren kan du som sagt tidligere her terrengsykle, skate, bade, trene, hooke opp med jenter(?), få masse nye venner og feste på crazy hyttefester!

Vi har hatt noen hyttefester i Hemsedal som har vært helt av kroken. Det er vel den største forskjellen mellom Rødde og Hallingdal.

Rødde = Kristen skole. Ikke lov å drikke. Ikke lov å ha sex(ikke at du nødvendigvis får noe sex her heller. Kvinners utseende og personlighet varier vel fra år til år).

Hallingdal = Frilynt skole. Du kan ikke drikke på skolen, men du kan komme hjem beruset (drita full hvis du går rett til sengs og ikke forstyrrer noen).

Vi kjører i Hemsedal fire dager i uka for øyeblikket (jeg har brett som valgfag, så det blir fire fremfor tre) pluss så mye man vil i helgene selvfølgelig (medmindre det er lørdagsseminar som kommer i veien. Man kan ha 19 dager samlet fravær, så dette er ingen krise).

To uker i Zillertal, En uke med surfing på Stadt, turer til ankerskogen og lignende.

Kan legge til at på vgs hadde jeg veldig mye migrene, men de siste åtte månedene har jeg ikke hatt det en jævla gang =) Lite stress med andre ord..

Sjekk ut www.hallingdal.fhs.no og bli frelst.

• 03-15-2010 13:09 In reply to

• Cilia
    • Not Ranked
      Female
    • Joined on 03-15-2010
    • Posts 1

Jeg gikk på Fredly Folkehøgskole ifjor på vind og vann. Det ble en del brett der fordi snowboard linjen(som jeg opprinnelig søkte på) ble lagt ned på grunn av få søkere det året.

Om jeg skulle valgt om igjen hadde jeg enten gått i Hallingdal(søkte for sent så jeg fikk ikke plass) eller på Rødde. Rødde fikk jeg ett sykt godt inntrykk av da jeg gikk på Fredly, og det var ikke rent sjeldent jeg skulle ønske jeg hadde søkt meg dit istedet!

Page 1 of 1 (10 items) | RSS