Amerikanske skatere må gi fingeravtrykket sitt for å få skate.

Latest post 03-11-2010 16:36 by Anonymous. 12 replies.
  • 03-09-2010 14:50

Amerikanske skatere må gi fingeravtrykket sitt for å få skate.

Skateparken i Poway, en forstad utenfor San Diego, har installert tommelscannere utenfor metall svingdøren. Poway City Skate Park, er den første skateparken som innfører bio ID for å få skate. "Fingeravtrykk er mye mer gunstig for skaterne enn et ID kort." hevder byrådet i Poway. Også er det jo smart å registrere alle fingeravtrykkene til fremtidens kriminelle så tidlig som mulig, ikke sant?

• 03-09-2010 15:15 In reply to

• ASPHEIM
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 07-30-2008
    • Ulefoss, Nome, Telemark
    • Posts 192

Re: Amerikanske skatere må gi fingeravtrykket sitt for å få skate.

haha sykt.. hadde jeg hatt råd skulle jeg installert sånn på the ferrics også. lol

Filed under:
  • 03-09-2010 15:48 In reply to

Ærlig talt, det er alvolig føkka

sånn skal det ikke være!!

• 03-09-2010 19:18 In reply to

Sykt.

Hvorfor skal en i det hele tatt ha id for å skate?

• 03-09-2010 20:03 In reply to

Hehe, USA er litt saann:) Maa ut med $10, all person info, og betale mer $ for aa leie hjelm, hver eneste gang jeg skal skate SkateLab. Sikkert bare tidssporsmaal foer det skjer der aa:/ hehe

• 03-09-2010 21:34 In reply to

• lasse
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 02-19-2008
    • KRS
    • Posts 507

Ser ikke problemet... SAS gjør jo det samme når man skal fly...

• 03-09-2010 21:49 In reply to

Noen ser ingen problemer med dette, og andre ser problemer med dette :) Men slik er det med alt.

• 03-09-2010 22:09 In reply to

greia er at det bare bli mer og mer av sånne ting... er vel ingen som er hypp på og bli overvåka til enhver tid? er jo det det ender med...

• 03-10-2010 6:43 In reply to

synes dette var helt drøyt, Etterhvert skal de jo innstallere brikker i hånda på folk og, det her står i bibelen og foresten. Reklamerer for sånt i usa

• 03-10-2010 9:47 In reply to

lite hypp på å bli overvåket?

det skulle du tenkt på før du logget på internett! (v2.0 nå ned datalagringsdirektiv)

• 03-10-2010 10:16 In reply to

• lasse
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 02-19-2008
    • KRS
    • Posts 507

Kyrre Kaaby:

Noen ser ingen problemer med dette, og andre ser problemer med dette :) Men slik er det med alt.

Hadde man hatt et slikt system på Bekkis f.eks, ville man aldri hatt behov for å måtte gå ut midt i sessionen fordi noen slasker ikke gidder å kjøpe billett. Parken som det er snakk om er også en offentlig utendørspark, og dette systemet er også for å få motvirke vandalisme og grafitti fordi den har åpent hele døgnet.

Skateparks i USA krever jo all personlig info uansett, så hvorfor ikke gjøre det enkelt å ta med seg?

• 03-10-2010 14:50 In reply to

Jeg håper de fleste ikke lar seg "mobbe" til å akseptere alt som blir presentert av tekniske nyvinninger. Ingen av oss sitter med en av hattene til Lasse selv om vi ikke er så gira på å gi fra oss fingeravtrykket vårt :D

Det er statistisk større sjanse for å bli truffet av lynet 2 ganger pr. år, enn det er å bli offer for et terror angrep en gang i livet. Jeg vet at Avinor har fingeravtrykkleser når du skal ombord i et fly, men det er frivillig om du vil bruke bio ID eller vanlig ID. Personlig bruker jeg vanlig ID ennå. Avinor hevder at fingeravtrykket ditt blir slettet med det samme du går ombord i flyet, men i neste åndedrag kunne de fortelle at om du en gang har glemt din vanlige ID, så spiller det ingen rolle hvis du har brukt tommelen før. Da kan du bare bruke tommelen igjen, og likevell komme på flyet. Hmm... Avinor lyver i alle fall i en av setningene.

Personlig er jeg ikke så redd for stempelet "konspirasjonsteoretiker" mer. Global oppvarming, global pandemi, global finanskrise og global terrorisme forteller meg at dette ikke bare er en teori lenger. Det er dette som er den fantastiske globaliseringen.

• 03-11-2010 16:36 In reply to

Fingeravtrykk er for kriminelle.

Fullstendig enig med deg, Kyrre. Folk sover, eller i beste tilfelle peller seg i nesa.

Page 1 of 1 (13 items) | RSS