Jeg håper de fleste ikke lar seg "mobbe" til å akseptere alt som blir presentert av tekniske nyvinninger. Ingen av oss sitter med en av hattene til Lasse selv om vi ikke er så gira på å gi fra oss fingeravtrykket vårt :D
Det er statistisk større sjanse for å bli truffet av lynet 2 ganger pr. år, enn det er å bli offer for et terror angrep en gang i livet. Jeg vet at Avinor har fingeravtrykkleser når du skal ombord i et fly, men det er frivillig om du vil bruke bio ID eller vanlig ID. Personlig bruker jeg vanlig ID ennå. Avinor hevder at fingeravtrykket ditt blir slettet med det samme du går ombord i flyet, men i neste åndedrag kunne de fortelle at om du en gang har glemt din vanlige ID, så spiller det ingen rolle hvis du har brukt tommelen før. Da kan du bare bruke tommelen igjen, og likevell komme på flyet. Hmm... Avinor lyver i alle fall i en av setningene.
Personlig er jeg ikke så redd for stempelet "konspirasjonsteoretiker" mer. Global oppvarming, global pandemi, global finanskrise og global terrorisme forteller meg at dette ikke bare er en teori lenger. Det er dette som er den fantastiske globaliseringen.