Støtt din lokale skate-sjappe!

Latest post 02-13-2012 15:17 by Anonymous. 12 replies.
  • 01-26-2012 15:37 In reply to

Re: Støtt din lokale skate-sjappe!

Sak i Byavisa Drammen:)

Klikk her for å lese saken, på side 10

• 01-28-2012 1:31 In reply to

skal jeg støtte den lokale skatebutikken min, eller nettsjappa di?

• 01-28-2012 16:28 In reply to

ikke den din egen!!! 

• 01-29-2012 19:18 In reply to

Skjønner du ikke budskapet på t-skjortene? DET er det viktig her! De koster forresten bare 199kr... Tror du design, trykk og forsending er gratis? Ville ikke du tjent litt penger på din egen idè?

• 01-29-2012 22:21 In reply to

Din EGEN idè?? hahah, ikke si meg at du tror du er den første som har putta "support your local skateshop" på en t-skjorte!

• 01-30-2012 10:10 In reply to

Hahahaha! For en jævla løk.. JA jeg støtter sjappa nærmest meg, NEI jeg bestiller ikke stash fra nettet (inkl den billige nettsjappa di) nettop fordi det ikke tjener butikken jeg støtter. Ja morna! 

• 02-03-2012 8:55 In reply to

Når du går og skater med det budskapet(på t-skjorta) der du bor, så støtter du din lokale skatesjappe indirekte. Budskapet er det vikige, som går ut på å støtte de små butikkene og ikke kjede-butikkene. Fordi de små butikkene har som regel lenger tradisjon, bedre ekspertise, mer dedikerte skatere bak disken og man får et nærere forhold til de som kunde. Det er snakk om nisjebutikker som enhver by og et hvert lite sted trenger for å bevare mangfoldet og kulturen. 

Det er heller ikke viktig om det er gjort før, så lenge budskapet er viktig og bra, som det er her. Noen ting kan ikke sies for ofte, både som et budskap til det segmentet det gjelder og et politisk et som sådan. 

Dessuten er dette et design som ikke er brukt før til det formålet, et design som hentyder til historie, slik de lokale skatesjappene ofte har, fordi det var de som var med fra starten av på 80 og 90-tallet. Om du mener du vet så mange eksempler på t-skjorter med dette budskapet, ja da utfordrer jeg deg til å bevise det og hvorfor dette ikke er et viktig budskap som ikke kan sies for ofte. Om ikke er du bare nok en messageboard-kid som snakker og hater uten grunnlag og kunnskap.

• 02-03-2012 11:40 In reply to

Er vel mer logisk at man kjøper en t-shirt fra den nærmeste core butikken du veit om, isteden for at man kjøper en av dine t-shirts. Du støtter de nok mer på den måten.

• 02-04-2012 20:09 In reply to

hadde de som jobba på bajas vært hyggerlige så kansje dem hadde hatt flere kunder så legger dere ut dette for dere holder på å gå konkurs?? wtf skulle sett på session ossen dem gjordet ting er hyggerlige mot kundene og det er ikke dere så gode på!!

• 02-04-2012 20:10 In reply to

og session er lokalt det og!

• 02-13-2012 14:48 In reply to

Om du kjøper en t-skjorte fra core-butikken har ikke det samme virkning som selve budskapet på denne t-skjorta har, når noen går med den. Det handler om små butikker generellt og ikke bare skatebutikker. Om du leser artikkelen i avisa eller skjønner budskapet med et litt videre syn, så er dette noe som handler om mye mer enn salg. Kultur er stikkordet. Session er en kjede som har flere butikker på kjøpesentere, et sted jeg personlig ikke mener en skateboardsjappe hører hjemme. Det handler om at vi som skatere alltid har sett på oss som individualister som er imot kommersialisering i for stor grad.

Dette er et personlig prosjekt, som ikke handler direkte om Bajas, men subkulturen en lokal skatesjappe hører til i et mangfoldig og kulturelt bilde i en by/tettsted.

Jeg har jobbet for Bajas tidligere, men som webmaster, så hadde ikke noe med selve butikken å gjøre. Bajas holder ikke på å gå konkurs og kundeservicen er ikke noe dårligere enn andre steder. Det er din mening og jeg kan beklage om du har hatt en dårlig opplevelse. Kundens attitude spiller også en rolle, noe som har forandret seg, blant endel yngre(både i parker og butikker), siden jeg begynte å skate i 1987 og var ofte innom på den lokale skatesjappa. Men de fleste er hyggelige og man skater og prater sammen uansett nivå og alder:)

T-skjortene koster nå 149,- Kroner. Har satt de ned for å vise sterkere at jeg ikke tenker mye profitt og fordi mange kjøper t-skjorter på nett fra utlandet som ligger rundt den prisen, men som regel litt over:)

Kjøp den om du støtter budskapet, og om du ikke kjøper den så hvertfall prøv å ikke misforstå det, men se det med litt bredere perspektiv, fordi de er laget med en god og idealistisk intensjon.

Alex

• 02-13-2012 15:17 In reply to

Skal man ha butikker må man bruke de. På den andre siden gir man ikke bort penger heller. De MÅ være konkurranse dyktige eller så har de ikke livets rett. Folk handler der det er enklest og billigst. Supert utvalg og service kan veie opp for f.eks billigst. Man velger det man opplever som best. Imidlertid burde flere ihvertfall forsøke å gi sin lokale butikk en sjanse! Vis de at den og den varen, som du kan tenke deg å kjøpe, koster for eksempel 300 mindre på Boardshop! De fleste butikker er villig til å gå ned på pris når de ser at prisen er lavere et annet sted, og litt fortjeneste er 100% mer enn ingen fortjeneste.

Osloskater 

Page 1 of 1 (13 items) | RSS